Går du og overvejer, om dit bureau skal sælge webshopsystemer til dine kunder? Men virker det uoverskueligt og besværligt? Måske har du ofte fået forespørgsler på netop det, men har indtil nu sagt nej. Vi vil meget gerne hjælpe dig i gang.
Få de 5 vigtigste overvejelser her
Med vores Webshopsystem kan du både hurtigt og uden de store omkostninger komme i gang med at sælge webshopløsninger til dine kunder, og vi har her samlet de 5 vigtigste punkter, som du skal have med i dine overvejelser, inden du går i gang.
- Hvilket serviceniveau vil du tilbyde dine kunder?
- Hvilken pakke(r) vil du sælge?
- Design af webshop – skal du gå med Basic eller Premium?
- Hvilke betalingsmuligheder vil du anbefale?
- Hvordan skal du håndtere tilkøb?
1. Hvor højt et serviceniveau vil du tilbyde?
Du skal overveje hvilken forretningsmodel, du vil have. Skal dine kunder blot have et system, som de selv administrerer, eller vil du tilbyde hele pakken med alt lige fra rådgivning til design og opsætning? Det er klart, at jo mere service, du tilbyder, jo mere kan du tjene på produktet.
Vi har lavet guides til stort set alle muligheder i vores webshopløsning. Om det er dig selv eller dine kunder, der bruger dem, er helt op til dig. Du kan se alle vores guides lige her.
Når du køber Webshopsystemet gennem os, er vi selvfølgelig også dine sparringspartnere igennem hele forløbet. Har du brug for hjælp, så er vi her for dig. Hos os har du altid fri support.
2. Hvilken pakke eller pakker vil du tilbyde til dine kunder?
Vi tilbyder fire forskellige pakkeløsninger: Start-Up. Growth, Advance og Success. Det er helt op til dig, hvilke pakker du ønsker at tilbyde dine kunder.
Pakkeløsningerne følger det antal ordrer, kunden får månedligt. Overstiger ordreantallet det ordreloft, pakkeløsningen har, kontakter vi dig for at høre, om shoppen skal opgraderes til en anden pakke.
Start-up-pakken lader kunder have op til 100 ordrer om måneden, og giver adgang til mange af de funktioner, de fleste opstarts-shops har brug for som f.eks. fragtvalg, kreditkortbetaling og produktoprettelse. Pakkeløsningerne Growth, Advance og Success bygger ovenpå hinanden med funktioner og loft for månedlige ordrer.
Fra Growth-pakken får kunden f.eks. fuld designfrihed med adgang til shoppens designfiler, eksportmulighed og adgang til kundedata, mens man fra Advance bl.a. bygger på med B2B-specifikke priser, varefilter og ekstra felter.
I Forhandlerpanelet (kun for oprettede forhandlere) kan du se priserne på de forskellige pakkeløsninger. Du bestemmer selv, hvor meget du vil tage for de forskellige pakker, og det er også helt op til dig, om du vil differentiere priserne alt efter, hvem din kunde er.
Pakker og funktioner - oversigt
Start-Up | Growth | Advance | Success |
< 100 ordrer | < 250 ordrer | < 1.000 ordrer | < 2.500 ordrer |
Mulighed for OnPay med MobilePay | Funktioner fra Start-Up + | Funktioner fra Growth + | Funktioner fra Advance + |
Ubegrænset antal produkter | Templateadgang | Andre betalingsmoduler | Lagerlokationer |
1 sproglag (kan tilkøbes) | Eksport-modul | Avanceret prisstyring | Ubegrænset API kald |
SSL certifikat | POS-integrationer | Pakkeprodukter | |
API adgang | Brugermodul og nyhedsbrevstilmelding | Nyhedsbrevsmodul (udsendelse) | |
Rabatkoder / gavekort | Statistik | Anmeldelser og ønskeliste | |
Tilvalgsmodul | Filsalg | Salgsrabat/Gebyr | |
Google shopping, Facebook Shopping, Pricerunner mfl. | Tilkøb | Ekstra felter | |
Varefilter |
3. Design af webshop - Basic eller Premium
Du og dine kunder får adgang til at tilpasse webshoppens indhold og design via shoppens fede features i webshopadministrationen. I webshoppens DesignStore findes både gratis- og Premium designtemplates, der kan installeres med et enkelt klik.
Har din kunde særlige designbehov, kan alle designs redigeres yderligere med fuld adgang til designfilerne (kræver min. Growth pakken).
Alt efter hvilken type webshop dine kunder skal have, kan du anbefale forskellige templates. Nogle passer godt til modebranchen andre passer bedre til byggebranchen. Og igen som ved de øvrige muligheder, så kan du også her selv vælge, hvorvidt din kunde kan vælge frit mellem alle designs, eller om du foretrækker at arbejde med udvalgte designs. Premium designs kan købes ved en engangsbetaling, og indeholder funktioner, som ikke medfølger i de gratis templates.
Du kan få det fulde overblik over alle templates her.
4. Hvilke betalingsmuligheder vil du tilbyde?
Med vores Webshopsystem har du mulighed for at håndtere betalinger på flere forskellige måder. Ønsker du f.eks. at tage imod betalingskort, MobilePay, ViaBill, Vipps, ANYDAY Split mv. kan dette gøres igennem vores OnPay betalingsgateway, som er integreret med shoppen.
Det er også muligt at benytte PayPal, eller at håndtere betaling manuelt via faktura, bankoverførsel eller kontant betaling. Det er muligt at kombinere betalingsmetoder på tværs af leveringslande, så dine kunder kan tilbyde metoder, som passer til det pågældende land.
For at kunne tage imod betalingskort og mobilbetaling som MobilePay, skal du have en indløsningsaftale ved Clearhaus, Nets, Worldline eller Swedbank Pay. Om du vil give kunderne valget mellem de forskellige indløsere, eller gøre det nemt for dig selv ved altid at anbefale én, er helt op til dig.
Du kan se en oversigt over indløserne her (kun for oprettede forhandlere).
5. Hvordan skal du håndtere tilkøb?
Med vores webshopløsning får dine kunder adgang til +100 apps og integrationer, der kan optimere deres shops og få dem integreret med de mest populære systemer til bl.a.:
- Fragt
- Betaling
- Regnskab
- Logistik
- Markedsføring
Skal shoppen integrere mod eksterne systemer, som f.eks. et økonomisystem, findes mange færdiglavede apps i webshoppens apps-menu. Ønskes en integration, som ikke er tilgængelig i app-store, har webshoppen åbent API, så det er muligt at integrere op imod diverse systemer.
Som et stort plus er stort set alle vores fragt- og betalingsintegrationer gratis. Dine kunder betaler altså udelukkende for forbrug.
I Forhandlerpanelet kan du få overblikket over de forskellige tilkøb og hvad de koster. Om du vil tilbyde dem til dine kunder, og hvilken pris du vil sætte, er igen helt op til dig.
FAQ - ofte stillede spørgsmål
Hvordan kommer jeg i gang?
Du kommer i gang ved at kontakte Jacob Ravnsbæk Wyke, som er vores Partner Account Executive. Ring til ham på telefon 76 31 47 17 eller book et opstartsmøde med ham, hvor I kan gennemgå processen, og Jacob kan svare dig på alle de spørgsmål, du måtte have.
Vores webshopsystem findes som nævnt i fire forskellige pakker. Nogle af de funktioner, der er nævnt på denne side fx B2B-funktioner og adgang til designkode, er først tilgængelig i en af de større pakker. Vores forskellige pakker er også noget, som Jacob vil fortælle dig mere om i en opstartssamtale.
Vi har lavet salgsmateriale, som du kan bruge over for dine kunder. Du finder det i Forhandlerpanelet her.
Hvordan faktureres jeg?
Vi opretter din løsning umiddelbart efter at have modtaget din bestilling. Herefter vil du modtage en samlet faktura én gang om måneden. Din faktura skal betales netto inden 8 dage, medmindre andet er aftalt.
Hvor lang bindingsperiode er der?
Onlinebestillinger faktureres 3, 6 eller 12 måneder forud og fornyes automatisk, medmindre du opsiger abonnementsaftalen skriftligt eller via dit Reseller-kontrolpanel senest 8 dage inden abonnementsperiodens udløb.
Kan mine kunder få support hos jer?
Nej, du håndterer selv alt support af dine kunder. Du kan oprette en Support-desk aftale med os, hvor vi mod betaling hjælper dig med support af dine kunder. Dette kan du evt. gøre brug af ved ferier eller lignende.
Kontakt os og hør mere
Vil du høre mere om vores Webshopsystem og hvordan du kommer i gang, er du mere end velkommen til at ringe eller skrive til os. Du kan kontakte Jacob direkte på telefon 76 31 47 17 eller skrive til os på salg@curanet.dk.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Anders Eiler |
Jacob Ravnsbæk Wyke |
|